ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ



ΙΣΛΑΜ

ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ

Το Ισλάμ έχει επικρατήσει σε ολόκληρη τη ζώνη που εκτείνεται από τον Βόλγα προς βορά, μέχρι τη Μαδαγασκάρη προς νότο, και από το Καράτσι του Πακιστάν ανατολικά, μέχρι το Ντακάρ της Σενεγάλης δυτικά. Ανατολικότερα, αποτελεί κύρια θρησκεία στο Μπανγκλαντές, στη Μαλαισία και την Ινδονησία. Σήμερα, το Ισλάμ έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο πιστούς και είναι η πιό γρήγορα αυξανόμενη πίστη στον κόσμο.

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΥ

    Το Ισλάμ ειναι μονοθεϊστικη θρησκεια.Ιδρυτής της είναι ο Μωάμεθ.Το πρώτο του κύρηγμα έγινε στη Μέκκα όπου εκει οι άνθρωποι αντέδρασαν στις μονοθεϊστικές αντιλήψεις και τον ανάγκασαν να καταφύγει στη Μεδίνα. 
    Η διδασκαλία του περιέχεται στο Κοράνιο (114 καιφάλαια«Σούρες»). Αποκαλύφθηκε στο Μωάμεθ από τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Θεωρείται θείο και αλάθητο.
    Το Ισλάμ έχει επικρατήσει σε ολόκληρη τη ζώνη που εκτείνεται από τον Βόλγα προς βορά, μέχρι τη Μαδαγασκάρη προς νότο, και από το Καράτσι του Πακιστάν ανατολικά, μέχρι το Ντακάρ της Σενεγάλης δυτικά. Ανατολικότερα, αποτελεί κύρια θρησκεία στο Μπανγκλαντές, στη Μαλαισία και την Ινδονησία. Σήμερα, το Ισλάμ έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο πιστούς και είναι η πιό γρήγορα αυξανόμενη πίστη στον κόσμο. 

ΟΝΟΜΑΣΙΑ

Η αραβική λέξη «Ισλάμ»σημαίνει «υποταγή»,και χρησιμοποιείται από τους μουσουλμάνους ως «υποταγή στον Θεό» και εκείνοι που αποδέχονται την θρησκεία του Ισλάμ,(τη στάση υπακοής, εξάρτησης και αφοσίωσης στον Θεό) ονομάζονται μουσλίμ (muslim), που σημαίνει «υποταγμένος» δηλαδή:«υποταγμένος στον Ύψιστο».

Το Ισλάμ δεν έχει μόνο θρησκευτική αλλά και πολιτική υπόσταση, όπως και άλλες θρησκείες. Έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορες ονομασίες για να το προσδιορίσουν, όπως «Ισλαμισμός», «Μουσουλμανισμός» και «Μωαμεθανισμός»(Ο τελευταίος όρος θεωρείται απορριπτέος από τους μουσουλμάνους μιας και θεωρούν εαυτούς όχι λάτρεις του Μωάμεθ αλλά απλώς ακόλουθους της διδασκαλίας του.)

ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΣΤΥΛΟΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ

Η αραβική λέξη «Ισλάμ»σημαίνει «υποταγή»,και χρησιμοποιείται από τους μουσουλμάνους ως «υποταγή στον Θεό» και εκείνοι που αποδέχονται την θρησκεία του Ισλάμ,(τη στάση υπακοής, εξάρτησης και αφοσίωσης στον Θεό) ονομάζονται μουσλίμ (muslim), που σημαίνει «υποταγμένος» δηλαδή:«υποταγμένος στον Ύψιστο».

Το Ισλάμ δεν έχει μόνο θρησκευτική αλλά και πολιτική υπόσταση, όπως και άλλες θρησκείες. Έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορες ονομασίες για να το προσδιορίσουν, όπως «Ισλαμισμός», «Μουσουλμανισμός» και «Μωαμεθανισμός»(Ο τελευταίος όρος θεωρείται απορριπτέος από τους μουσουλμάνους μιας και θεωρούν εαυτούς όχι λάτρεις του Μωάμεθ αλλά απλώς ακόλουθους της διδασκαλίας του.)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ
Ένας είναι ο Θεός (Αλλάχ). Ο Μωάμεθ είναι ο τελευταίος και μεγαλύτερος προφήτης. Προηγήθηκαν κι άλλοι μικρότεροι.
* Υπάρχουν άγγελοι και διάβολος (Ιμπλίς)
* Το κισμέτ καθορίζει τη ζωή και τις πράξεις του ανθρώπου.
* Υπάρχει τελική κρίση και ανταπόδοση(παράδεισος-κόλαση).
* Ένα πρόβλημα της Μουσουλμανικής Θεολογίας είναι η αντίφαση μεταξύ της ιδέας της ανταπόδοσης και του κισμέτ.
                                                                     ΑΡΕΤΗ Μ.




Βουδισμός


Ο Βουδισμός είναι ένα από τα αρχαιότερα θρησκεύματα . Περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα θρησκευτικών δοξασιών, φιλοσοφικών αρχών, εθίμων, θεσμών και ηθικών κανόνων που αποδίδονται στον Βούδα. Σήμερα υπολογίζεται ότι περίπου μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι ακολουθούν τον Βουδισμό.
Αναγνωρίζονται γενικά δύο σχολές Βουδισμού: η Μαχαγιάνα και η Τεραβάντα. Η κάθε σχολή διαφέρει σχετικά με την ακριβή φύση της Νιρβάνα, τη σημαντικότητα και κανονικότητα των διαφόρων διδασκαλιών και κειμένων καθώς και τις μοναστικές και τις λειτουργικές πρακτικές.
Όπως σε όλες τις θρησκείες, έτσι και στον Βουδισμό υπάρχουν ποικίλα «δόγματα» με διαφορές σε κάποια σημεία της πίστης. Δεδομένου μάλιστα ότι γενικά για τους βουδιστές δεν υφίσταται ένας (ή περισσότεροι) προσωποπαγής(-εις) Θεός(-οι), υπάρχουν διαφορετικά πιστεύω ακόμα και σχετικά με τη θεϊκότητα του προσώπου του Γκαουτάμα Βούδα. Κεντρικό σημείο της πίστης, ανεξαρτήτως δόγματος είναι άλλωστε το μη-Εγώ (anātman), η απόλυτη μη-ύπαρξη του ατομικού προσώπου. Για τους βουδιστές το κεντρικό ζήτημα δεν είναι η Θεότητα ή μη του Βούδα αλλά η Αλήθεια της Οδύνης (dukkha) και η Διδασκαλία για τον τερματισμό της. Το θεμέλιο της βουδιστικής παράδοσης και πρακτικής είναι οι Τρεις Θησαυροί: ο Βούδας, το Ντάρμα (η Διδασκαλία) και η Σάνγκα (η Μοναστική Κοινότητα). Το να έχεις καταφύγιο στους τρεις θησαυρούς έχει παραδοσιακά αποτελέσει δήλωση και δέσμευση ότι ακολουθείς την ατραπό του Βούδα, και διακρίνει έναν Βουδιστή από έναν μη-Βουδιστή.

Εργασία της μαθήτριας Ηούς Μπ.
 





ΜΠΑΝΤΟΥ 


Οι Μπαντού είναι μια ομοεθνία (ομάδα συγγενικών εθνών) για πάνω από 400 εθνοτικές ομάδες (φυλές) στην Αφρική, που τις ενώνει μια κοινή γλωσσική οικογένεια (ομογλωσσία), οι γλώσσες Μπαντού, καθώς και πολλά κοινά ήθη, έθιμα και παραδόσεις. Μέσα στις εντοπισμένες περιοχές, οι Μπαντού γλώσσες μπορούν να είναι λίγοπολύ αμοιβαία καταληπτές, αλλά οι Μπαντού γλώσσες συνολικά είναι τόσο διαφορετικές όπως Ινδοευρωπαϊκές γλώσσες.
   Ο πολιτιστικός χώρος των Μπαντού (κυρίως με βάση την ομογλωσσία τους) εντοπίζεται γεωγραφικά σήμερα στις ακόλουθες περιοχές της υποσαχάρειας (νότια της Ερήμου της Σαχάρας) Αφρικής: από το νότιοΚαμερούν ως την νοτιοδυτική Κένυα και από το βόρειοδυτικό τμήμα της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό μέχρι την Νότια Αφρική. Η λέξη Μπαντού σημαίνει «άνθρωπος» σε πολλές γλώσσες Μπαντού. Ο Δρ. Wilhelm Bleek χρησιμοποίησε αρχικά τον όρο «bantu» υπό την τρέχουσα έννοιά του το 1862 στο βιβλίο του «A Comparative Grammar of South African Languages» 


 



ΕΡΓΑΣΙΑ: ΟΛΓΑ Γ.
ΠΗΓΕΣ: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, https://www.google.gr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=wikipedia.






 

Ινδιάνοι της Βόρειας Αμερικής

 

Με την ονομασία Ινδιάνοι συνηθίζεται να αποκαλούνται γενικά οι ιθαγενείς πληθυσμοί της Αμερικής πριν την ανακάλυψή της από τους Ευρωπαίους στα τέλη του 15ου αιώνα. Με την ίδια ονομασία αποκαλούνται μέχρι και σήμερα ορισμένες εθνικές μειονότητες, των οποίων οι ρίζες προέρχονται από τους ιστορικούς αυτούς λαούς. Ορισμένοι από αυτούς τους ιθαγενείς διατηρούν μέχρι σήμερα ένα νομαδικό τρόπο ζωής, ενώ κάποιοι άλλοι αναζήτησαν μόνιμη διαμονή δημιουργώντας μικρές κοινότητες και χωριά, ενώ σε κάποιες περιοχές κατάφεραν να οργανωθούν σε μεγαλύτερες κοινότητες, ακόμα και πόλεις, με πολιτική οργάνωση. Η ονομασία προέρχεται από την πεποίθηση του Κολόμβου ότι έφτασε στην Ινδία, ενώ στην πραγματικότητα είχε φτάσει στην Αμερική και ότι οι κάτοικοι που συνάντησε είναι Ινδοί[1].
Με την εισβολή από την Ευρώπη εξαπλώθηκαν επιδημίες, όπως η ευλογιά, ο τύφος , η ιλαρά κι η διφθερίτιδα, οι οποίες αφάνισαν έως και 110 εκατομμύρια ιθαγενών της Αμερικής.
                                                                                                                                     Ηώ Μπ.
1/12/15
Εργασία Γλώσσας  Στ’ 1
Ορέστη Αθανασίου Αφάρα Πάλμου

Θέμα :  Οι Βεδουίνοι


Η ονομασία Βεδουίνος είναι μια Αραβική λέξη 
και σημαίνει  αυτός που βαδίζει στην έρημο. Οι Βεδουίνοι είναι νομαδικές φυλές βοσκών που είναι σκορπισμένες στις Αφρικανικές ερήμους,  όπως είναι του Μαρόκο, της Λιβύης, του Αλγερίου και τις Τύνιδας και υπάρχουν συνολικά σε όλο τον κόσμο 40.000. Κινούνται πάντα με καμήλες  όπου σε αυτές στηρίζονται για την ζωή τους, που τους δίνουν το μαλλί τους για τις σκηνές τους και τα ρούχα τους, τις πατροπαράδοτες κελεμπίες. Είναι λάτρες των αλόγων αλλά είναι και καλοί ιππείς. Τρέφονται
με σύκα, χουρμάδες, και γάλα από τις καμήλες τους και ζουν σε σκηνές. Τον χειμώνα ζουν συνήθως σε χωριά και μόλις μπει η άνοιξη συνεχίζουν την νομαδική περιπέτεια τους στις άμορφες οάσεις . Είναι εξαιρετικά φιλόξενοι και προσφέρουν απλόχερα την φιλοξενία τους. Η εκτροφή των καμήλων γίνεται κυρίως από τις βασιλικές φυλές, ενώ οι υπόλοιπες φυλες εκτρέφουν γιδοπρόβατα. Αναγνωρίζουν σαν αρχηγό  τους , το φύλαρχό τους, το σεΐχη, που τον εκλέγουν οι ίδιοι .Είναι μωαμεθανοί και μιλούν την αραβική γλώσσα. Με τον καιρο αρκετοί βεδουίνοι εγκαταλείπουν τις ερήμους και την νομαδική ζωή και πηγαίνουν να ζήσουν στα κοντινότερα χωριά και πόλεις. Οι πιο πολλοί όμως συνεχίζουν να ζουν με τον ίδιο τρόπο που ζούνε  χιλιάδες χρόνια τώρα. 

Πηγές:
atzelika.wikispaces.com φωτογραφία 1
http://www.dreamstime.com/ φωτογραφία 2
           https://el.wikipedia.org/wiki/LivePedia






ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ
View more presentations or Upload your own. Εργασία της μαθήτριας Όλγας Γ.
Ο Αδαμάντιος Κοραής

 Ο Αδαμάντιος Κοραής γεννήθηκε στη Σμύρνη στις 27 Απριλίου 1748. Πέθανε   Παρίσι, 6 Απριλίου 1833. Ήταν Έλληνας φιλόλογος με βαθιά γνώση του ελληνικού πολιτισμού. Ο Κοραής είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του  νεοελληνικού διαφωτισμού  και μνημονεύεται, ανάμεσα σε άλλα, ως πρωτοπόρος στην έκδοση έργων αρχαίας ελληνικής γραμματείας, αλλά και για τις γλωσσικές του απόψεις στην υποστήριξη της καθαρεύουσας, σε μια μετριοπαθή όμως μορφή της με σκοπό την εκκαθάριση των πλείστων ξένων λέξεων που υπήρχαν στη γλώσσα του λαού. Ο  πατέρας του ήταν ο Ιωάννης Κοραής, καταγόμενος από τη Χίο. Ορφάνεψε σε μικρή ηλικία ο πατέρας του Αδαμάντιου και στράφηκε νωρίς στο εμπόριο. Η μητέρα του ήταν η Θωμαΐδα Ρυσίου.
Ο Κοραής υπήρξε ο μεγαλύτερος φιλόλογος της νεότερης Ελλάδας. Εξέδωσε 66 τόμους βιβλίων. Από αυτούς οι 17 αποτελούν την «Ελληνική Βιβλιοθήκη» και οι 9 τα «Πάρεργα της Ελληνικής Βιβλιοθήκης».  Στην Ελληνική Βιβλιοθήκη εξέδωσε, μεταξύ άλλων, τους Βίους Παραλλήλους του Πλουτάρχου, Λόγους του Ισοκράτη, τις τέσσερις πρώτες ραψωδίες της Ιλιάδας, Γαληνό, Στράβωνα, Μάρκο Αυρήλιο, τα Πολιτικά και τα Ηθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη, τα Απομνημονεύματα του Ξενοφώντα. Επίσης σχεδίαζε, αλλά ματαίωσε, την έκδοση της Ιστορίας του Θουκυδίδη, των αρχαίων μυθογράφων και του Ηροδότου.
 Εργασία της μαθήτριας Ηούς Μπ.

   ΤΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ::::
Εργασία των: Αντίνα Βλάντ, Μαρίλιας Γαϊτάνη και Κατερίνας Μαθιουδάκη

ΡΉΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ -ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ
View more presentations or Upload your own.  Εργασία της μαθήτριας Ευαγγγελίας Χ.
<

         Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

                              

                                          ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ

     Το πρωινό,τους ήταν ψωμί βουτηγμένο σε πολύ κρασί.Συνηθισμένες πρωινές τροφές ήταν επίσης τα ξερά σύκα, τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι άλλοι ξηροί καρποί. Το πρωινό ρόφημα ήταν ένα μείγμα κρασιού, τριμμένου τυριού και κριθάλευρου.
                                             
                           ΤΑ ΓΕΥΜΑΤΑ 
    Συχνά, τα γεύματα ήταν μόνο δυο.Το πρώτο είχε ψάρια, όσπρια, ή πρόχειρα φαγητά όπως ψωμί, τυρί, ελιές, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα.
                                          ΤΟ ΒΡΑΔΙΝΟ
Το βραδινό, το οποίο αποτελούσε και το κύριο γεύμα,οι Αρχαίοι Ελληνες
δεν ήθελαν να το τρωνε μόνοι τους , γιατί έλεγαν ότι το να τρώει κανείς μόνος του δε σημαίνει ότι γευματίζει αλλά ότι απλά γεμίζει το στομάχι του.
                                       ΤΟ ΚΡ ΑΣΙ
   Το κρασί ήταν ένα καθημερινό βασικό συστατικό στην διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων, στην πραγματικότητα αποτελούσε μια οπό τις βασικές τροφές αφού ήταν μέρος του πρωινού αλλά και των υπολοίπων γευμάτων.
                                      ΤΟ ΨΑΡΙ
   
   Στην αρχαιότητα προτιμούσαν, όπως φαίνεται, κυρίως παχιά ψάρια, όπως: κολιός - σκουμπρί (σκόμβρος), σαρδέλα (σαρδίνι, τριχίς), γόπα (βοξ), μαρίδα (σμόρις)
                                         ΤΑ ΚΡΕΑΤΑ
     Γενικά, εκτός από τους ομηρικούς ήρωες και τα συμπόσια, η κρεατοφαγία περιοριζόταν στις δημόσιες και ιδιωτικές γιορτές.
Τα πουλερικά διαφόρων ειδών, τα κουνέλια, οι λαγοί, οι αγριόχοιροι, το αγριοκάτσικα, τα ελάφια και τα γνωστά κατοικίδια ζώα, αποτελούσαν τις κύριες πηγές κρέατος των αρχαίων Ελλήνων. Το μαγείρεμα γινόταν με διάφορους τρόπους, πιο συχνά, ψητά στο φούρνο ή στη σούβλα και βραστά με διάφορα λαχανικό και καρυκεύματα.                                          
                  ΟΣΠΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
   Τα όσπρια και τα δημητριακά, αποτελούσαν διατροφική βάση για την πλειοψηφία των Ελλήνων οπό την αρχαιότητα. Τα κουκιά, τα λούπινα, τα μπιζέλια, τα ρεβίθια και τα φασόλια είναι μερικά από τα όσπρια που προτιμούσαν οι αρχαίοι Έλληνες. Τα δημητριακά χρησίμευαν κυρίως στην παρασκευή διαφόρων τύπων ψωμιού, έτσι παρασκεύαζαν ψωμί από κριθάρι, σιτάρι, κεχρί κ.ά.                                
         ΛΑΧΑΝΙΚΑ,ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΚΑΡΙΚΕΥΜΑΤΑ
    Τα λαχανικά και τα φρούτα ήταν ανέκαθεν πρώτα στις επιλογές των Ελλήνων.
Φυσικά τα λαχανικό και τα φρούτα εκείνης της εποχής δεν ήταν ίδια με τα σημερινά αφού δεν υπήρχαν ντομάτες, πατάτες, πιπεριές, καλαμπόκι, πορτοκάλια, μανταρίνια, μπανάνες, κ.α.
Από τα λαχανικό υπήρχαν, το αγγούρι, η αγκινάρα, ο αρακάς, οι κολοκύθες, τα κρεμμύδια, το λάχανο, το σπαράγγια, τα μανιτάρια, τα παντζάρια κ.α.
Από τα καρυκεύματα και τα μπαχαρικά χρησιμοποιούσαν, άνηθο, βασιλικό, δυόσμο, θυμάρι, κάρδαμο, κόλιανδρο, κάππαρη, κουκουνάρι, αλλά και τα εισαγόμενα όπως πιπέρι, κ.α.
Στα φρούτα κυριαρχούσαν το αχλάδι, το δαμάσκηνο, το κεράσι, το κούμαρο, το κυδώνι, και βέβαια το σταφύλι και το σύκο.
Στους ξηρούς καρπούς συγκαταλέγονταν, μεταξύ άλλων, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα κάστανα, οι σταφίδες και τα ξερά σύκα.
    Σ’ ένα πλούσιο δείπνο (περίπου τον 5ο π.Χ. αιώνα) μπορούσε κανείς να δει τυρί της Αχαΐας, σύκα και μέλι της Αττικής, «αίθοπα οίνο» από τη Χίο και τη Λέσβο, θαλασσινά από τις πλούσιες ακτές της Εύβοιας, δαμάσκηνα από τη Δαμασκό της Συρίας, κριθαρένιο ψωμί από την Πύλο, φάβα ή ζωμό από μπιζέλια, τηγανίτες βουτηγμένες στο λάδι και γαρνιρισμένες με μέλι, τυρί αλογίσιο, που έτρωγαν μόνο οι «πολεμοχαρείς», βραστούς βολβούς, ραπάνια για να φεύγει το μεθύσι και βέβαια τις πίτες της Αθήνας, καύχημα της πόλης, παραγεμισμένες με τυρί, μέλι και διάφορα «νωγαλεύματα».
 Τα δημητριακά αποτελούσαν την κύρια βάση της διατροφής για τους αρχαίους. Αλλά τόσο το σιτάρι όσο και το κριθάρι δεν ήταν σε αφθονία για τους Αθηναίους, έτσι αναγκάζονταν να το εισάγουν από άλλα μέρη.
Το αλεύρι από κριθάρι, ζυμωμένο σε γαλέτες ήταν το πιο συνηθισμένο καθημερινό ψωμί και ονομαζόταν μάζα.
Στη ζύμη του ψωμιού έβαζαν διάφορα καρυκεύματα, όπως μάραθο, δυόσμο και μέντα ακόμη, για να πάρει το ψωμί μια διαφορετική νοστιμάδα. Και φυσικά, έβαζαν το απαραίτητο αλάτι.
Ακόμη οι αρχαίοι είχαν τα εξής είδη ψωμιού:
Το σιμιγδαλένιο, το ψωμί από χοντράλευρο, το ψωμί από διάφορα γεννήματα, από ένα είδος σίκαλης της Αιγύπτου και το «ψωμί από κεχρί».
    Γνωστές επίσης ήταν και οι λαγάνες. Και οι Αθηναίοι φουρνάρηδες είχαν καλή φήμη, για τα γλυκίσματα και τις πίτες τους.
Οι αρχαίοι εκτιμούσαν πολύ περισσότερο από εμάς σήμερα την ύπαρξη του ψωμιού, και θεωρούσαν πως η μεγάλη ποικιλία του ψωμιού ήταν πολυτέλεια, αφού συνήθιζαν να τρώνε μόνο ένα κομμάτι κριθαρένια μπομπότα.
                     ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ
     Οι αρχαίοι Έλληνες φρόντιζαν στα γεύματα και στα δείπνα τους, τα τραπέζια να είναι πλούσια. Αποτελούνταν συνήθως από ψωμί, γλυκίσματα, φρούτα, ελιές, πίτες, κρέατα και χορταρικά. Φυσικά και από άφθονο κρασί.
Από τα όσπρια, γνωστά στους αρχαίους ήταν τα φασόλια, οι φακές, τα ρεβίθια (που τα προτιμούσανε ψημένα), τα μπιζέλια και τα κουκιά, που τα έτρωγαν, συνήθως, σε πουρέ (έτνος).
Οι Αθηναίοι συνήθιζαν να έχουν στα σπίτια τους μεγάλη ποικιλία τροφών όπως ψωμί, λουκάνικα, σύκα, γλυκίσματα, μέλι, τυρί, τρυφερά χταπόδια, τσίχλες, σπουργίτια και άλλα πολλά.                                    
                                                                                                  Άννα-Μαρία Σ.

ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ from xrisoulaapostolou Εργασία της μαθήτριας Ζωής Π. 

ΡΟΒΙΝΣΩΝΑΣ ΚΡΟΥΣΟΣ

Περίληψη του κλασικού μυθιστορήματος της εποχής του Διαφωτισμού. 
Εργασία του μαθητή Αχιλλέα Α.Α.

    Ο Ροβινσώνας  Κρούσος γεννήθηκε το 1632 στην Υόρκη, και ήταν γόνος καλής οικογένειας. Ο πατέρας του ενδιαφερόταν πολύ για την μόρφωσή του και ήλπιζε ότι θα γίνει δικηγόρος, ενώ η μητέρα του ήθελε να κληρονομήσει την οικογενειακή τους επιχείρηση. Ο Ροβινσώνας όμως αψηφώντας τους γονείς του αποφάσισε να γίνει ναυτικός και με την πρώτη ευκαιρία, βγήκε στα ανοιχτά με το πλοίο ενός φίλου του. Αν και στο ταξίδι κατάλαβε τη θα πει ναυτία, ενισχύθηκε η θέλησή του να γίνει ναυτικός. Ήθελε τόσο πολύ να συνεχίσει να ταξιδεύει, και να κάνει ένα δεύτερο  ταξίδι . Είχε έρθει  εκείνη η ώρα, αλλά αυτό το ταξίδι ήταν και το μοιραίο. Ο Ροβινσώνας πιάστηκε αιχμάλωτος μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα από τους πειρατές. Έμεινε αιχμάλωτος τους για αρκετά χρόνια ώσπου κατάφερε να δραπετεύσει με μια βάρκα. Βγήκε στις ακτές της Βραζιλίας όπου δούλεψε ως εργάτης σε φυτείες ζαχαροκάλαμου και μετά από αρκετά χρόνια κατάφερε να αποκτήσει τη δικιά του. Μια μέρα τον έπιασαν οι υπόλοιποι καλλιεργητές και του πρότειναν να ταξιδέψει ως την Αφρική και να τους φέρει σκλάβους διότι ήταν ο μονός  που ήξερε να ομιλεί την αφρικανική διάλεκτο. Εκείνος το σκέφτηκε και αποφάσισε να κάνει αυτό το επικίνδυνο ταξίδι. Για κακή του τύχη όμως έπεσε σε μια τρομερή τρικυμία στη μέση του ταξιδιού την έβγαζε δεν την έβγαζε μέχρι την Αφρική. Τελικά αποφάσισε να συνεχίσει το ταξίδι. Στην διαδρομή έπεσε και σε δεύτερη καταιγίδα και το πλοίο καταστράφηκε,  ο μονός που επέζησε ήταν ο Ροβινσώνας .Ξεβράστηκε μόνος σε ένα ερημονήσι.   

   Όταν επανέκτησε τις δυνάμεις του σηκώθηκε και κοίταξε γύρω του φοβισμένος ,διψασμένος ,πεινασμένος . Κάποια στιγμή είδε  το πλοίο του κατεστραμμένο να βρίσκεται πολύ κοντά στη  στεριά. Όλη την ημέρα την έβγαλε στην παραλία. 
 Την επομένη αποφάσισε να πάει στο πλοίο να πάρει ότι έχει απομείνει .Έφτιαξε μια αυτοσχέδια σχεδία και πήγε. Έφερε στην ακτή ότι δεν είχε καταστραφεί. Την υπόλοιπη ημέρα  εξερευνούσε το νησί για να βρει ένα κατάλληλο μέρος να κτίσει την καλύβα του. Περνούσαν οι μέρες   έχτιζε την καλύβα του ,έσπερνε διαφορά  σπαρτά ,ανακάλυπτε νέες περιοχές, μάθαινε σε παπαγάλους να μιλάνε, εξέτρεφε ζώα, κάποτε μάλιστα ανακάλυψε και ανθρωποφάγους και έσωσε και 5 ανθρώπους από αυτούς. Αυτή ήταν η ζωή σε εκείνο το ερημονήσι.Το πως έφυγε είναι μια άλλη ιστορία.
   Κάποτε λοιπόν  ένα καράβι αγκυροβόλησε στο ανοιχτά του νησιού του οποίου το πλήρωμα είχε κάνει ανταρσία και είχε φέρει τον καπετάνιο να τον παρατήσουν στο νησί. Τελικά ο Ροβινσώνας κατάφερε να σώσει τον καπετάνιο και να φυλακίσει το πλήρωμα. Έπειτα γύρισε στους γονείς του όπου και έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του.


Mιχαήλ Άγγελος- Ουίλιαμ Σαίξπηρ from xrisoulaapostolou Εργασία των μαθητριών Μάτας Α- Όλγας Γ.  

Σταυρόλεξα

Κατασκευάζουμε στραυρόλεξα:
Τα σταυρόλεξα δημιούργησαν : Μάτα Α. - ¨Ολγα Γ. Αν θέλουμε να τα λύσουμε πατάμε εδώ https://www.sendspace.com/file/lw5hhg εδώ https://www.sendspace.com/file/yspahk 
Ζωγραφίζουμε τους αυτοκράτορες του Βυζαντίου
MySpace Picture Frames
 Τρισδιάστατη απεικόνιση  του ανάγλυφου της Ελλάδας. Ομαδική εργασία.
MySpace Picture Frames

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ